Moody, a híres evangélista kicsit szkeptikusan, de részt vett egy vendégelőadó egyhetes sorozatán, melyet a szeretetről tartott. Az illető végigvette a Bibliát, és mindenhol megmutatta Isten szeretetét. Moody megváltozott ennek a hétnek a hatására, mert sokkal mélyebben megértette a Biblia legalapvetőbb üzenetét.
Nagyon fontos, hogy minden hívő ismerje meg Istennek a jóságát és a keménységét is. Ha csak az egyiket látjuk, akkor nem lesz bennünk istenfélelem (mely az Ige szerint visszatartó hatású a bűnre), vagy pedig kemények és irgalmatlanok leszünk. Isten a szeretet, mint János közli velünk az első levelében, és bármit tesz, az át van itatva az agapéval.
Ez a szeretet nem viszonzás alapon működik, hanem önmagából kiindulva szereti a másikat – úgy, ahogy van.
Egyszer a munkahelyemen volt egy érdekes élményem. Mondjuk legyenek a munkatársaim: Peti, Lili és Norbert (kitalált nevek). Egyszer csak egy gondolati képben átváltoztak. Peti nem Peti volt, hanem Peti, aki szeretetre vágyik. Lili nem Lili volt, hanem Lili, aki szeretetre vágyik, és hasonlóképpen Norbert is. Talán ez a legmélyebb vágyunk, hogy úgy szeressenek, ahogyan, aki vagyok – múltbeli vagy aktuális teljesítményemtől függetlenül. Azóta – ha nem is mindig – eszembe jut ez az átélés. Beszélgetek valakivel, és arra gondolok, hogy ő nem ő, hanem ő, aki szeretetre vágyik, és akkor belül átváltok, és szeretettel nézek rá. Nem tudom, hogy érzi-e a különbséget, de ha nekem módom van szeretni, akkor szeretni is fogom.
Ez az 1. Korintus 13-ban olvasható tiszta szeretet nagyon szépen megélhető férfiak között is. Nem gazsulálás, nem finomkodás, hanem egy bajtársias, barátsággal fűszerezett szeretet. Lásd Dávid és Jonatán kapcsolatát.
Amikor megtértem, még nem ismertem részletesen a Bibliát, a szeretethimnuszról nem is igen tudtam, de valami elemi intenzitású szeretetet kaptam a hívő testvéreim felé. Mindenkinek örültem, megöleltem, megpusziltam, és volt, aki kényelmetlenül érezte magát miatta, de hát őszinte és spontán volt. Azóta persze “lehiggadtam”, de a belső tűz azóta is ég.
Az egyház és a gyülekezet vezetőinek is szükségük van arra, hogy szeressék őket.
De kell, hogy szeretetet kapjon az, aki először téved az imaházba, és a 80 fölötti, beteges hűséges bácsi is, aki 60 éve imádkozik a gyülekezetért és a városért. Meg az elöljárók, és a dicsőítők, a megsértődöttek, és a lelkes fiatalok is ebből táplálkoznak. Ha bajban van valamelyikünk, elrontott valamit, vagy kimerült, akkor még hatványozottabban. Ez a DNS, ami mindannyiunkban benne van, és nem kerül nagyon sokba – kivéve az óembernek.
Ami számít, az a: “szeretet által munkálkodó hit”, de a hit szeretet nélkül üres.
A hit, remény, szeretet trióból is ez lett kiemelve.
Az elveszettek iránti szeretet ismertebb, ez hajtotta David Wilkerson vidéki lelkészt is a nagyvárosi bandák tagjaihoz. Ám az egymás közti szeretet ugyanígy fontos.
A szeretet fejleszthető, mert konkrét ismérvei vannak. A legjobb képzéseket azok által kapjuk, akik a leginkább kiállhatatlanok számunkra a gyülekezetből. Azért (is) vannak egy közösségben veled, hogy fejlődjön a szereteted. Örülj nekik, és legyél hálás értük! Nagyon nagy segítséget adnak ahhoz, hogy Jézushoz hasonlóbb legyél. Kérdezd meg, hogy vannak, éreztesd, hogy jót kívánsz nekik – el fognak ájulni, mert a személyiségetek közti távolságot ők is érzik. Ott kell áttörni, ahol a legerősebb a védővonal, mert akkor szétesik az ellenség.
A szeretet is ott a leghatékonyabb, ahol emberileg a legkevésbé működhetne.
Ez a legegyszerűbb és leghatékonyabb evangélizáció. Az Úr megmondta, hogy amennyiben az emberek látják, hogy egységben vagyunk – aminek a kötőanyaga az agapé – akkor nyitnak majd Jézus és Isten felé.
Ami pedig szintén fontos: saját magunkat is ezzel a szeretettel kell szeretni. Keskeny út ez, de járható. Szeretni magunkat, mint a felebarátunkat – mert ez ebben a sorrendben is kell, hogy működjön. Bánjunk jól magunkkal, hogy sokáig szolgálhassuk itt az Urat.
Azért vagy a testvérem, hogy szeresselek. Azért vagyok a testvéred, hogy szeress.
Ilyen egyszerű.